piątek, 02 września, 2022
foto budka warszawa
Reklama

Casting do reklamy

Casting do reklamy jest jednym z najważniejszych elementów przygotowań, podobnie jak w przypadku filmu. Jeśli widz nie uwierzyć w postać na ekranie, nie uwierzy też w reklamowany produkt. Problem castingów reklamowych jest czas ich trwania: wszystko odbywa się z dnia na dzień, toteż, jeśli w reklamie nie weźmie udziału znany aktor, całość trwa do kilku dni zamiast miesięcy. Z tego powodu na castingach pojawia się „pospolite ruszenie” zamiast wszystkich aktorów, którzy mogliby się na nim pojawić, gdyby trwał dłużej i został zapowiedziany wcześniej, a przy tym każdemu można poświęcić niewiele czasu. Bywa, że tylko kilka minut.

Taka specyfika castingów reklamowych ma jednak swoje zalety, ponieważ zmusza reżysera castingu do wyboru aktora, który w jakiś sposób wybija się ponad pozostałych – wyglądem, charyzmą, umiejętnościami. Tego, który ma „to coś” co sprawi, że zostanie przez widza zapamiętany i kojarzony.

W przypadku, gdy do jednej roli wybranych zostanie kilku aktorów, przeprowadzany jest drugi casting, bardziej szczegółowy. Wiadomo już, że mogą sprawdzić się w danej roli i odróżniają się od pozostałych kandydatów, dlatego za drugim podejściem dostają konkretniejsze zadania, pozwalające na lepszą ocenę ich umiejętności i predyspozycji. Dopiero wtedy podejmowana jest ostateczna decyzja, która, być może, pozwoli stworzyć reklamę zapamiętaną na długo.

kręcenie spotu reklamowego

kamery

Dodaj komentarz

Back To Top