wtorek, 23 sierpnia, 2022
Reklama

Czemu służy muzyka w reklamie?

Z pewnością każdy z nas jest w stanie przywołać z pamięci jakąś reklamę lub jej treść tylko dzięki muzyce, która jej towarzyszyła. Uważa się, że muzyka stanowi około 30% każdej reklamy. Stanowi komentarz, ilustrację, przyciąga uwagę widza. Dzięki muzyce łatwiej ją zapamiętać i skojarzyć z konkretnym produktem.

Chwytliwy utwór może stanowić o sukcesie reklamy, jednak łatwo tu wpaść w pułapkę z drugiej strony: muzyka będzie jedyną rzeczą, która zostanie zapamiętana przed odbiorcę, a nazwa i rodzaj produktu szybko staną się dla niego tylko mglistym wspomnieniem. Nie pomoże to w promowaniu produktu i marki, a nawet może zmniejszyć świadomość ich istnienia.
Możliwe jest również, że źle dobrana muzyka stanie się dla widzów irytująca, choć obecnie, gdy utwory w reklamach stają na coraz wyższym poziomie, jest to mało prawdopodobny scenariusz.

Dobrze dobrana muzyka optymalizuje odbiór reklamy, zwraca uwagę na treść i przekaz a także pozwala, aby zapadła ona w pamięć odbiorcy. Zapamiętanie czegoś i posiadanie pozytywnych skojarzeń przez widza to często klucz do sukcesu producenta. Sprawia to, że coraz większą uwagę przykłada się muzyki, która dobierana jest coraz staranniej, powszechniejsze są też inwestycje w znane i popularne utwory.

siła muzyki

Dodaj komentarz

Back To Top