wtorek, 30 sierpnia, 2022
Reklama

Dlaczego warto zainwestować w reklamę w serwisie YouTube?

Statystyki pokazują, że serwis YouTube jest, tu za Google… drugą na świecie największą wyszukiwarką internetową. Oznacza to, że rzesze internautów wykorzystują go do bezpośredniego znajdowania interesujących ich treści dotyczących różnych rzeczy: muzyki, recenzji filmów, gier czy przedmiotów, kanału ulubionego blogera i tak dalej.

Do tego okazuje się, że z serwisu YouTube korzysta około 75% polskich internautów. Oznacza to, że jest on ogromną przestrzenią reklamową, dającą bardzo duży potencjał i szanse na łatwe dotarcie do grupy docelowej.

Na reklamy w serwisie pozwala system Google AdWorks, który oferuje dwa formaty reklam, pozwalających na lepsze podejście do potencjalnych klientów: dostęp do dwóch formatów reklam – TrueView In-Stream i TrueView In-Display.

TrueView In-Stream to krótki reklamowy film, zwykle wyświetlany przed innym, właściwym materiałem. Oglądający mają możliwość wyłączenia go po upływie pięciu sekund, jeśli nie są nim zainteresowani, wówczas reklamodawca za niego nie zapłaci. Film może zostać również wyświetlony w trakcie innego lub po jego zakończeniu, jednak w tym pierwszym przypadku będzie jedynie budził irytację, a w drugim istnieje realna szansa, że widz nie obejrzy nawet pierwszych kilku sekund spotu.

TrueView In-Display to drugi z oferowanych typów reklamy. To bannery, reklamy wyświetlane pod filmem lub obok niego; w skrócie wszystko, co nie zalicza się do TrueView In-Stream. Zleceniodawca w ich przypadku płaci tylko, jeśli klient wejdzie w interakcję z reklamą, czyli np. kliknie w banner.

Reklamy w serwisie YT łatwo dostosować do potencjalnych widzów: ich wieku, płci, miejsca zamieszkania i zainteresowań. Daje to spore szanse na trafienie do właściwej, szerokiej grupy docelowej, która będzie najbardziej skłonna do zainteresowania się konkretnym tematem.

przycisk play

Dodaj komentarz

Back To Top