wtorek, 23 sierpnia, 2022
Reklama

Grafika komputerowa w reklamie

Grafika już w początkach rozwoju reklamy stanowiła jej zasadniczy element, przyciągający uwagę potencjalnych klientów zanim zrobił to tekst. Rozwój grafiki komputerowej w drugiej połowie dwudziestego wieku wprowadził reklamę w nowy wymiar, pozwalając na niezwykle szybkie projektowanie i tworzenie graficznych elementów reklamy i ich łatwe modyfikowanie. To, co niegdyś zajmowało godziny ciężkiej pracy teraz doświadczony grafik wykona w kilka minut.

Grafika komputerowa pozwala na dowolne tworzenie i modyfikowanie różnych elementów, a także swobodne tworzenie wizualizacji produktów i różnych wariantów reklam, co pozwala na wybór tego, który potencjalnie będzie najlepszym, najbardziej przyciągającym uwagę klientów. W świecie zdominowanym przez media, to obraz najpierw rzuca się w oczy, dlatego jego projekt i wykonanie muszą zostać szczególnie starannie przygotowane.

Złej sławy grafice komputerowej nadała jedna z jej głównych możliwości: modyfikacja obrazów, która dla wielu jest jednoznaczna z upiększaniem modelek w reklamach i tworzeniem wyidealizowanego, nierealnego świata. Taki jednak jest urok reklam – pokazują ideał i pozwalają każdemu zadecydować, czy zechce się do niego nieco zbliżyć.

Współcześnie dostępnych jest wiele programów do tworzenia i edycji grafiki wektorowej i rastrowej, niektóre z nich są bezpłatne, dzięki czemu każdy ma szansę spróbować swoich sił w tej dziedzinie rzemiosła – a może sztuki?

grafika komputerowa

Dodaj komentarz

Back To Top