wtorek, 23 sierpnia, 2022
Reklama

Kto lubi spersonalizowane reklamy?

Personalizacja reklam jest obecnie bardzo łatwa: śledzenie użytkowników Internetu i zdobywanie ich danych jest coraz prostsze, co więcej, większość internautów nawet nie próbuje ich ukrywać. Przy odrobinie wysiłku można zdobyć informacje na temat imienia, nazwiska, adresu e-mail, zainteresowań, potrzeb, a także wykonywanej pracy, wykształcenia i wielu innych.

Personalizacja reklam pozwala na dostosowanie ich do indywidualnego użytkownika, bazując głównie na ostatnio wyszukiwanych i odwiedzanych stronach i sklepach. Personalizacja stała się niejako dźwignią Internetu, a reklamy w wielu przypadkach gwarantują darmowość odwiedzanych stron. Nie znaczy to jednak, że użytkownicy je lubią: badania przeprowadzone w USA i pokazują, że około 70% internatów nie lubi spersonalizowanych reklam. Przeszkadzają im one nie ze względu na treść, która często może być ciekawa i przydatna, ale za sam fakt dobrego dopasowania, które jasno pokazuje, że ich aktywność w sieci jest na bieżąco śledzona i analizowana. Niechęć rośnie wraz z wiekiem i zarobkami

Zaledwie 30% ankietowanych, zwykle młodych ludzi, twierdzi, że taki rodzaj reklam im nie przeszkadza, a nawet uważają go za interesujący, ponieważ wolą oglądać treści, które są im potencjalnie potrzebne i przydatne.

Co ciekawe, tylko ok. 40% użytkowników próbuje się bronić przed personalizacją reklam. Takie usługi oferuje np. Google i Microsoft, istnieją także różne skrypty blokujące reklamy oraz sposoby na ukrycie swojej aktywności w sieci. Niektóre strony próbują się przed tym bronić, dając użytkownikom wybór: nie mogą z nich korzystać, jeśli blokują reklamy.
Być może w przyszłości pójdzie to o krok dalej, a użytkownicy będą mieli wybór między płaceniem za brak reklam lub bezpłatnymi stronami, na których muszą oglądać reklamy?

internet

Dodaj komentarz

Back To Top