piątek, 26 sierpnia, 2022
Reklama

Papierowe nośniki reklamy

Wynalazek druku zrewolucjonizował wiele dziedzin życia, w tym również reklamę, ponieważ pozwolił na tworzenie drukowanych reklam masowych, które mogły dotrzeć do bardzo wielu odbiorców. Reklamy w gazetach pojawiły się już w początkach ich istnienia, wkrótce dołączyły też do nich ulotki i plakaty, które pozwoliły producentom na zdobycie jeszcze większej liczby klientów.

Reklama zezwoliła na „nabranie rozmachu”. Choć wcześniej przekaz ustny pozwalał, aby o danym produkcie usłyszeli mieszkańcy dalekich okolic, to dotyczyło to głównie produktów luksusowych: o porcelanie z Miśni słyszał każdy i docierała do różnych zakątków Europy, ale warsztaty produkujące zwykłą ceramikę nie cieszyły się taką rozpoznawalnością. Od kiedy pojawiły się reklamy drukowane, znacznie łatwiej było zdobyć klientów z całego kraju i zza granicy. Wpłynęło to na rozwój gospodarki i usprawnienie transportu.

Obecnie reklamy na papierze wciąż są bardzo popularne. Na ulicy otrzymujemy różne ulotki, wyciągamy je też ze skrzynek pocztowych razem z gazetkami sieci handlowych. Na ulicach widujemy plakaty. W dowolnej gazecie natykamy się na reklamy różnych towarów, zwykle powiązanych z tematyką pisma: informacje o produktach do pielęgnacji samochodu raczej nie trafiają do czasopism o modzie i urodzie i na odwrót, magazyn motoryzacyjny nie pokaże reklamy tuszu do rzęs. Zawężenie kręgu odbiorców do konkretnej grupy odbiorców daje szansę na lepsze dostosowanie reklam do ich zainteresowań i potrzeb.

magazyny

magazyny

Dodaj komentarz

Back To Top