poniedziałek, 29 sierpnia, 2022
Reklama

Przeprosiny za pop-up?

Reklamy typu pop-up, czyli wyskakujące okienka, są przez internautów uważane za jedne z najbardziej irytujących reklam, szczególnie gdy powiązane są z wyświetlaniem filmu i odtwarzaniem muzyki, są też łatwym i dochodowym sposobem na reklamę… I równie dużą szansą na złapanie wirusa lub programu szpiegującego, do czego może wystarczyć jedno nieuważne kliknięcie.

Twórca reklam pop-up, Ethan Zuckerman, przeprosił za nie: Napisałem kod, który otwierał nowe okno i wyświetlał w nim reklamę. Przepraszam. Nasze intencje były dobre (…) Zaczynam wierzyć, że reklama to jeden z grzechów pierworodnych internetu. Oryginalnym celem reklam pop-up było umieszczenie reklamy nie bezpośrednio na danej stronie, aby reklama nie była nią powiązana – zaczęło się, gdy pewna firma motoryzacyjna zauważyła, że wykupiła baner na stronie, z którą nie chciała mieć nic wspólnego, ponieważ mogło to zaszkodzić jej wizerunkowi.

Zuckerman reklamy nazywa grzechem pierworodnym internetu, który doprowadził do jego obecnego stanu, związanego w szczególności z nieustannym śledzeniem użytkowników i tworzeniem ich profili, na które oni sami nie mają najmniejszego wpływu.

Pełną, oryginalną wypowiedź Zuckermana można znaleźć na stronie The Atlantic: klik.

grzech pierworodny

Dodaj komentarz

Back To Top